Què penso jo, de l'Educació Social...

Tots els dies veiem en els mitjans de comunicació, casos de xenofòbia, racisme, LGTBfobia, violència de gènere, discursos d'odi, casos de bullying, etc. Almenys a mi personalment em fa pensar que l'Educació Social és ara més necessària que mai.

La desigualtat és el principal element de la violència (no sols de base econòmica, també de base social) i està molt més present del que creem, per exemple, el masclisme encara segueix molt present de diferents maneres: publicitat en TV, periòdics o webs; cinema, literatura, música... 
Perquè la desigualtat té un origen cultural, per la qual cosa si volem eliminar-la d'arrel hem de ser conscients que existeix i actuar en conseqüència. L' educació és l'única manera d'obrir els ulls i poder realitzar accions que puguin canviar les actituds i el pensament d'una societat que continua immersa en l'estigmatització dels col·lectius que estan en risc d'exclusió social, bé per motius econòmics, o pel desconeixement d'altres cultures o costums en els quals es creen falsos mites pels quals es poden aprofitar els discursos polítics.

Les educadores i els educadors socials hem de fer reflexions molt crítiques dels valors actuals de la societat que avança més de pressa del que veiem. 
Hem de veure l'Educació Social com un element transformador, ja no sols de la societat en si mateixa, sinó també de les persones que formen part d'ella. Encara que em queda molt per formar-me, penso que sigui com sigui entre tots podem aportar coses positives a la societat.

Jo, cada dia m'adono, que m'agrada moltíssim el que estudio.
Actualment estic arriscant la meva vida i la de la meva família, per treballar, però tampoc puc deixar de cuidar als meus usuaris, que són uns dels motius pels quals m'aixeco cada dia. Sembla que els Epis, ens transformin en astronautes amb força, i encara que siguin incòmodes continuarem lluitant per vèncer al virus.

Volia compartir una foto amb vosaltres, de com he de treballar una jornada laboral, amb tres mascaretes, i una bata fins als peus, però sempre postiva!






Comentaris

Entrades populars